Bugün Dünyayı Değiştirmeye Gittik. Küresel İklim Değişikliği Yürüyüşü, Londra

Londra’ya güvenirim. My Sony DSC-H1©

Bugün bana dünyayı değiştirmem için bir fırsat verildi. Bunu başarabilmek  için tek yapmam gereken de orada olmaktı. Oradaydım. Cambridge Circus’tan aşağıya, Parliament Square’den sola. Embankment taraflarında karşıladım onları. Bu ne güzellik! Çiçekli tacımı da taktım, hemen aralarına kaynaşıverdim.
Berlin, İstanbul, Delhi, Paris, Melbourne, Rio, New York gibi büyük şehirlerin başını çektiği Küresel İklim Değişikliği (People’s Climate March) Yürüyüşü’nün görkemli Londra ayağındayım. Facebook’ta açılan etkinliğe göre 10 bin kişinin katılması bekleniyordu. O kadar kalabalık ki, kaç kişiyiz tahmin bile edemiyorum. Kesin rakkamı saatler sonra haberlerden öğrenebilirim.

Okula her gün böyle gitsem. My Sony DSC-H1©

Bu yürüyüşte hiç bir canlı incinmedi. My Sony DSC-H1©

Öğrenmek çocukların hakkı.  My Sony DSC-H1©

Öğrenmek çocukların hakkı. My Sony DSC-H1©

Rakkam önemli çünkü bugün burada, dünyanın en güçlü liderlerini etkilemek, onların ‘Küresel İklim Değişikliği’ konusunda gerekli ve daha kararlı adımlar atmalarını sağlamak üzere buradayız. Talepler belli; hem insanı hem de gezegeni dikkate alan bir ekonomi. Küresel ısınmanın yıkıcı etkilerinden arındırılmış, temiz hava soluyabilen, temiz su içebilen, sağlıklı insan topluluklarından oluşan bir dünya. Bu talepleri açık ve en direk bir şekilde dile getirmek için barışçıl bir biçimde sokaklara dökülen, iyi insanlar. Çevre adına çalışmalar yapan ve bu konudaki hassasiyetlerini her fırsatta belli eden aktrist Emma Thompson ve modacı Vivienne Westwood da aramızda bir yerlerde. Seslerini duyuyor ama göremiyorum. Benden onlarla birlikte bir selfie bekleyen okuyucuda yarattığım hayal kırıklığından dolayı üzgün değilim.

Hayvani Cazibe. My Sony DSC-H1©

Başbakan David Cameron'a Mesaj Var. My Sony DSC-H1©

Başbakan David Cameron’a Mesaj Var. My Sony DSC-H1©

Başbakan David Cameron'a Tweet Var. My Sony DSC-H1©

Başbakan David Cameron’a Tweet Var. My Sony DSC-H1©

Gezegenimizi, dolayısıyla çocuklarımızın geleceğini ilgilendiren konulara olan hassasiyetim uzun yıllar öncesine dayanır. Bugünkü amacım bu renkli karelere bakan okuyucuyu konu ile ilgili daha çok bilgi sahibi olmaya meraklandırmak. Mesela, WWF Türkiye‘nin sayfasına ve araştırmalara dayanan daha önceki bir dergi yazıma yönlendirmek. Neden olmasın…İyi okumalar.

An itibariyle 40 bin kişinin sokaklara dökülmüş olduğunu öğrendim. Gurur ve umut verici. Atmosferi yansıtabilmek için video da çektim fakat eski kameramın bugünkü performansından memnun değilim.

daktilobymüge© Londra Eylül 2014

Bugün Dünyayı Değiştirmeye Gittik. Küresel İklim Değişikliği Yürüyüşü, Londra” üzerine bir düşünce

  1. Geri bildirim: Yürüyüşün Kadınları: Çevreci Tatlı Kadın! | DAKTiLO

Bir Cevap Yazın

